آسانبر کٌرد صنعت

سرویس و نگهداری و آسانسور

آسانبر کٌرد صنعت

سرویس و نگهداری و آسانسور

آسانبر کٌرد صنعت

این شرکت با مدیریت جناب آقای عبدی پور در زمینه ی سرویس و نگهداری , بازدید و مشاوره فعالیت دارد .
مکان : تهران و حومه
برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید.
دفتر : 02144652654
همراه : 09120276237

با تشکر
مدیر عامل شرکت آسانبر کٌرد صنعت

وبسایت ما :
www.asanbarkurdsanat.ir
اینستاگرام :
https://instagram.com/kurd.sanat

نحوه چیدمان سیلندرها در آسانسور هیدرولیک چگونه است؟

نحوه چیدمان سیلندرها :

۱. سیلندر با عملکرد مستقیم (direct central) :

در این روش، سیلندر به طور مستقیم

زیر کابین آسانسور متصل می‌شود.

به یک چاه به ارتفاع طول جک در کف

چاهک برای قرار دادن سیلندر در داخل

آن مورد نیاز می باشد. یک سیلندر مرکزی برای برای سنگین و ارتفاع کم، ایده آل است. در این نوع، محدودیتی در مورد اندازه ی کابین یا ظرفیت بار وجود ندارد. نحوه ی قرار گرفتن سیلندر مرکزی باعث استفاده ی بهینه از فضای چاه می‌شود زیرا هیچ وزنه ی تعادلی یا سیلندر در کنار کابین آسانسور قرار ندارد.

 

۲. سیلندر با عملکرد کناری :

آسانسورهای هیدرولیکی مستقیم کناری :

سیلندرهای که در یک طرف نصب می‌شوند

به طور مستقیم یا غیرمستقیم به آسانسور

متصل می‌گردند. در مورد سیلندر هایی که

به طور مستقیم از یک طرف عمل می‌کنند،

سیلندر در چاه آسانسور و در کنار کابین قرار می‌گیرد.

 

در چنین حالتی کابین باعث وارد آوردن یک نیروی جانبی روی ریل ها و ساختمان می‌شود. وزن موجود روی پایه که روی دیوار چاه آسانسور وارد می‌شود( تقریبا ۱۶۰۰ کیلوگرم) استفاده از این روش را فقط برای بارهای سبک محدود می‌نماید. میزان ارتفاع آسانسور نیز به اندازه ی طول پیستون که معمولا ۳/۵ متر است، محدود میباشد.

 

– آسانسورهای هیدرولیکی غیر مستقیم کناری (هیدرولیکی_کششی) :

سیلندر و پیستون کناری غیر مستقیم

شبیه سیلندر پیستون کناری مستقیم

میباشد به جز اینکه ارتباط بین پیستون

و کابین آسانسور از طریق یک سیم بکسل

و یا زنجیر و فلکه ی هرزگرد بر قرار میشود.

در چنین حالتی یک نسبت از ۲ به ۱ در حرکت کابین و جابجایی پیستون به دست می آید، پس گاورنر و ترمز ایمنی نیاز است.

– مزایای سیستم غیر مستقیم کناری در مقایسه با آسانسورهای هیدرولیکی با جک مستقیم :

یکی از مزایای این سیستم در مقایسه با آسانسورهای هیدرولیکی با جک مستقیم، عدم نیاز به حفاری زمین برای نصب جک میباشد. برای همین هزینه های آن کمتر بوده ضمن این که خطر روغن ریزی به داخل چاه نیز وجود ندارد.

– معایب سیستم غیر مستقیم کناری در مقایسه با سیستم با جک مستقیم :

اما از معایب آن می‌توان به نیاز بیشتر به فضای بالاسری و عمق چاهک و همچنین بزرگ تر شدن ابعاد چاه در مقایسه با آسانسور مستقیم مرکزی اشاره نمود.

برای ایمنی بیشتر در آسانسورهای هیدرولیکی سیم بکسلی غیر مستقیم کناری سنسورهایی روی سیم بکسل نصب می‌گردد تا در صورتی که یکی از سیم بکسل ها (حداقل دو سیم بکسل در آسانسورها باید پیش بینی شده و ضریب ایمنی آن ۱۶ باشد.) از محل خود خارج گردید و یا شل شد مدار فرمان آسانسور قطع شده، الکتروموتور پمپ روغن از مدار خارج شود.

 

۳. سیلندرهای دوقلو :

در صورت وجود فضای کافی برای نصب در آسانسورهای هیدرولیکی بیش از ظرفیت ۲ تن از دو جک استفاده می‌شود. ترکیب سیلندرهای دوقلو همانند سیلندرهای کناری تکی می‌توانند مستقیم یا غیرمستقیم عمل کنند.

محدودیت های سیلندرهای دوقلو :

– افزایش اندازه ی محور

– افزایش هزینه‌های نصب و کارکرد به علت استفاده از دو جک

– محدودیت حمل بار تا حدود ۲۰ تن

.• آسانسور هیدرولیکی با دو جک (مستقیم – کناری) :

در این نوع آسانسور سیلندر و پیستون دو طرف کابین قرار داده می‌شوند، به این ترتیب می‌توان بارهای سنگین تری را در مقایسه با آسانسور با سیلندر تکی حل نمود.

 

• آسانسور هیدرولیکی با دو جک (غیر مستقیم – کناری) :

ترتیب عملکرد در نوع سیلندر و پیستون غیر مستقیم، شبیه سیلندرهای دو قلوی مستقیم میباشد به جز اینکه کابین آسانسور به وسیله ی یک سیم بکسل یا زنجیر و فلکه به پیستون متصل می‌شود.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی